Internetowa gazetka uczniów Zespołu Szkół im. M. Konopnickiej w Graboszycach

Magiczne miasto krasnali

6 czerwca rozpoczęła się dwudniowa wycieczka do Wrocławia z udziałem klas 6 i 1-3 gimnazjum wraz z opiekunami. Już od samego rana w autobusie pan przewodnik opowiadał nam o miejscach, które zobaczymy i trasie, którą pokonamy, aby dotrzeć do celu.
    Zwiedzanie rozpoczęliśmy od wizyty w kościele św. Macieja – pięknej gotyckiej budowli. Szczególną uwagę zwróciliśmy na jedyny obraz, jaki znajdował się w tej świątyni. Reszta malowideł została w nim umieszczona bezpośrednio na ścianach.
     Następnie udaliśmy się do budynku Uniwersytetu Wrocławskiego. Mieliśmy okazję wejść do środka słynnej Auli Leopoldina, którą zdobiły piękne obrazy i freski. Nie byliśmy w stanie ogarnąć wzrokiem niezliczonych detali oraz doskonałych barokowych ornamentów.
    Po wyjściu z sali chodziliśmy po ulicach Wrocławia. Bardzo spodobał nam się Most Tumski, inaczej zwany Mostem Miłości. Jest to jedno z najbardziej romantycznych miejsc w tym mieście, na którym są umieszczone kłódki z inicjałami osób zakochanych.
    Ostatnim punktem programu w tym dniu było zobaczenie Hali Stulecia. Bezpośrednio jest ona połączona z fontannami położonymi w malowniczym parku Szczytnickim. Pokaz wodny, który mieliśmy okazję tam obejrzeć, odbywał się w rytm znanej melodii z filmu Star Wars.
    Po wyczerpującym oraz pełnym przeżyć dniu poszliśmy do pensjonatu, gdzie każdy mógł zająć swój pokój i odpocząć.

Justyna Klimek - uczennica klasy I gimnazjum

7 czerwca pojechaliśmy obejrzeć cykloramiczny obraz pt. Bitwa pod Racławicami, który został namalowany w latach 1893–1894 przez zespół artystów pod kierunkiem Jana Styki i Wojciecha Kossaka. Podczas patrzenia na to niezwykłe dzieło słuchaliśmy historii z nim związanej opowiadanej przez lektora.
   Następnie poszliśmy do ZOO oraz Afrykarium. Mogliśmy tam zobaczyć wiele gatunków zwierząt. Obserwowaliśmy też zachowanie ryb, a także innych stworzeń. Bardzo spodobały nam się pingwiny, żyrafy i lemury.
    Na samym końcu pojechaliśmy na Sky Tower, gdzie z 49 piętra mieliśmy okazję podglądnąć z góry piękny Wrocław. Widok zrobił wrażenie na każdym z nas! Potrafiliśmy nawet wskazać miejsca, które odwiedziliśmy.
    W drodze powrotnej wymienialiśmy się wrażeniami z tej wycieczki. Sądzę, że każdemu się podobały te dwa wspólnie spędzone dni, ponieważ Wrocław to prawdziwa polska perełka architektoniczna. To także miasto baśniowe, bowiem na każdym kroku mogliśmy spotkać krasnale, które na pewno na długo pozostaną w naszej pamięci… .

Magdalena Wojtyła - uczennica klasy I gimnazjum

środa, 31 sierpnia 2016, superbuda

• Wycieczka do Muzeum Narodowego w Krakowie

Z wycieczki do Muzeum Narodowego w Krakowie (10 marca 2016), gdzie zwiedzaliśmy dwie wystawy - „Historia mody” i „Modna i już, czyli moda w PR

• Nocowałyśmy w kopalni soli!

14 grudnia ja, Emilia oraz panie pojechałyśmy na dwudniową wycieczkę doUzdrowiska Kopalni Soli Bochnia. Była to nagroda za zdobycie pierwszego i trzeciego miejs

• Wycieczka do Krakowa

9 czerwca byliśmy na wycieczce w Krakowie. Przy szkole zebraliśmy się o godzinie 8.00. Kilka minut później już jechaliśmy do tego miasta. Pierwszym punktem by

Nakarm glodne dziecko - wejdz na strone www.Pajacyk.pl statystyka