Internetowa gazetka uczniów Zespołu Szkół im. M. Konopnickiej w Graboszycach

Nocowałyśmy w kopalni soli!

14 grudnia ja, Emilia oraz panie pojechałyśmy na dwudniową wycieczkę do Uzdrowiska Kopalni Soli Bochnia. Była to nagroda za zdobycie pierwszego i trzeciego miejsca w przesłuchaniach rejonowych XIX Ogólnopolskiego Konkursu Polskiej Poezji Religijnej.
      Na początku zjechałyśmy windą do kopalni. Po zostawieniu bagaży w ogromnej sali noclegowej rozpoczęło się zwiedzanie z przewodnikiem. Podróżowałyśmy lokomotywą, wdziałyśmy kaplicę św. Kingi oraz niezwykłą ekspozycję multimedialną, dzięki której odbyłyśmy wycieczkę w czasie od panowania księcia Bolesława Wstydliwego i księżnej Kingi. Spotkania z polskimi królami, żupnikami genueńskimi, a także duchem mnicha cystersa stanowiły niezapomnianą lekcję historii. Poza tym słuchowiska, animacje oraz interaktywne prezentacje ukazujące rozwój techniki górniczej na przestrzeni wieków uzupełniały naszą wiedzę. Później przyszła pora na występ dzieci z całej Polski. Dobrze było wysłuchać ciekawych interpretacji wierszy religijnych, choć trwało to aż trzy godziny! Około 19 godziny zjadłyśmy pizzę i poszłyśmy na zjeżdżalnię, na którą prowadziło 307 schodów. Wieczorem ułożyłyśmy się do spania, by wstać rano na mszę roratnią i ogłoszenie wyników.
      Cieszę się z tej wycieczki. Wspaniale spędziłam czas w Kopalni Soli Bochnia. Miałam nawet okazję osobiście poznać polskiego aktora - pana Józefa Mikę.

Julia Stybak i p. M. Tomiak

wtorek, 29 grudnia 2015, superbuda

• Magiczne miasto krasnali

6 czerwca rozpoczęła się dwudniowa wycieczka do Wrocławia z udziałem klas 6 i 1-3 gimnazjum wraz z opiekunami. Już od samego rana w autobusie pan przewodnik opo

• Wycieczka do Muzeum Narodowego w Krakowie

Z wycieczki do Muzeum Narodowego w Krakowie (10 marca 2016), gdzie zwiedzaliśmy dwie wystawy - „Historia mody” i „Modna i już, czyli moda w PR

• Wycieczka do Krakowa

9 czerwca byliśmy na wycieczce w Krakowie. Przy szkole zebraliśmy się o godzinie 8.00. Kilka minut później już jechaliśmy do tego miasta. Pierwszym punktem by

Nakarm glodne dziecko - wejdz na strone www.Pajacyk.pl statystyka