Internetowa gazetka uczniów Zespołu Szkół im. M. Konopnickiej w Graboszycach

Wycieczka do Warszawy

W dniu 02.06.2014r. o godzinie 6 rano wyruszyliśmy (uczniowie klasy VI i klas I-III gimnazjum) na dwudniową wycieczkę do Warszawy. Po  ok. 6 godzinach podróży dotarliśmy na miejsce.
  Zwiedzanie rozpoczęliśmy od wizyty na dziedzińcu Zamku Królewskiego, a potem przeszliśmy do katedry Jana Chrzciciela. Następnie udaliśmy się na rynek Starego Miasta, gdzie podziwialiśmy pomnik Syrenki i kolorowe kamienice. Warszawskie Stare Miasto otacza siedemnastowieczny obronny mur zbudowany z czerwonej cegły. Obecnie zostało go kilkanaście metrów oraz barbakan. Jest on w kształcie paraboli. Niestety, jak to              z biegiem czasu bywa,  powstało w nim kilka sklepików.

Później poszliśmy pod Pomnik Małego Powstańca, o którym w czasie spaceru opowiadał nam przewodnik. Nieopodal znajdował się głaz upamiętniający miejsce, w którym stał dom Marii Konopnickiej - patronki naszej szkoły - pod którym zrobiliśmy sobie wspólne zdjęcie. Po drodze podziwialiśmy również kolumnę Zygmunta III Wazy.

Potem przejechaliśmy do przepięknych i ogromnych Łazienek. Na miejscu Pani przewodnik opowiedziała nam w skrócie historię tego miejsca oraz  zwiedziliśmy Pałac Myślewicki.

Gdy dotarliśmy do Muzeum Powstania Warszawskiego, najpierw oglądaliśmy stojący koło budynku muzeum powstańczy czołg  ,,Kubuś’’, a także  podeszliśmy do ściany,  na której uwieczniono wszystkie nazwiska powstańców.  Po wejściu do muzeum przewodnik zwrócił naszą uwagę na ścianę wznoszącą się przez wszystkie piętra budynku, z której rozchodził się głos bijącego (słychać go było w każdym miejscu muzeum). Uderza ono 63 razy na minutę, czyli tyle razy ile trwało Powstanie Warszawskie. Potem oglądaliśmy starą drukarnię, widzieliśmy też motory z czasów powstania. Podziwialiśmy broń wojenną oraz samolot wykonany w skali 1:1. Mogliśmy także przejść podziemnym tunelem, by poczuć się  jak powstańcy w 1944 r. Na ścianach muzeum wywieszone były kartki                     z kalendarza z opisem każdego dnia powstania, które mogliśmy zabrać ze sobą.

Kolejnym punktem naszej wycieczki był Grób Nieznanego Żołnierza, gdzie byliśmy  świadkami zmiany warty. Potem przeszliśmy pod Pałac Prezydencki. Na tle budynku widniały wielkie dekoracje upamiętniające 25 rocznicę pierwszych demokratycznych wyborów. Po czym pojechaliśmy do restauracji Magat, aby zjeść obiadokolację,                  a następnie do miejsca w którym mieliśmy zamówiony nocleg.
    W drugim dniu wycieczki zaraz po śniadaniu pojechaliśmy do Centrum Nauki Kopernik.  Po drodze w autobusie mieliśmy wspaniały widok na Stadion Narodowy. Podczas pobytu w Centrum Nauki Kopernik wszyscy świetnie się bawili korzystając z dużej ilości rozmaitych atrakcji. Przez zabawę dowiedzieliśmy się wiele istotnych rzeczy np.             z dziedziny fizyki.

Następnie zwiedzaliśmy zaskakujące ogrody usytuowane na dachu Biblioteki Uniwersyteckiej.  Chłopcy oczywiście  zachwycali się widokiem na Stadion Narodowy.
  Później  podeszliśmy pod budynek Sejmu, skąd  znów udaliśmy się do Łazienek m.in.       pod Pomnik Chopina. Następnie oczekiwaliśmy na przejazd prezydenta USA Baracka Obamy, po czym wyruszyliśmy w podróż powrotną do domu.

Mimo że wycieczka była męcząca,  to wszyscy wróciliśmy uśmiechnięci. Oto opinie  moich kolegów z klasy na temat wyjazdu:
Monika: „Mnie najbardziej spodobało się Centrum Nauki Kopernika, w którym  mieliśmy dużo zabawy i dużo wolnego czasu”.
Gabrysia: ,,Byłam zadowolona z  wyjazdu. Bardzo spodobał mi się Pomnik Fryderyka Chopina i opancerzony wóz ,,Kubuś”.
Hubert i Damian : ,,Najbardziej podobało nam się w Centrum Nauki „Kopernik”.
Sylwia :,,Najbardziej mi się podobało w Centrum Nauki „Kopernik”, które oferowało wiele atrakcji, ale szczególnie przypadła mi do gustu strefa dla 14- latków. Było fantastycznie      i na wycieczce panowała fajna atmosfera.’’
Adrian:, „Najbardziej podobało mi się Muzeum Powstania Warszawskiego i Centrum Nauki „Kopernik”. W muzeum było dużo ciekawych rzeczy do oglądania, a w centrum mogliśmy skorzystać z wielu atrakcji.’’

Weronika Wiecheć, kl. I g

wtorek, 01 lipca 2014, superbuda

• Magiczne miasto krasnali

6 czerwca rozpoczęła się dwudniowa wycieczka do Wrocławia z udziałem klas 6 i 1-3 gimnazjum wraz z opiekunami. Już od samego rana w autobusie pan przewodnik opo

• Wycieczka do Muzeum Narodowego w Krakowie

Z wycieczki do Muzeum Narodowego w Krakowie (10 marca 2016), gdzie zwiedzaliśmy dwie wystawy - „Historia mody” i „Modna i już, czyli moda w PR

• Nocowałyśmy w kopalni soli!

14 grudnia ja, Emilia oraz panie pojechałyśmy na dwudniową wycieczkę doUzdrowiska Kopalni Soli Bochnia. Była to nagroda za zdobycie pierwszego i trzeciego miejs

Nakarm glodne dziecko - wejdz na strone www.Pajacyk.pl statystyka