Internetowa gazetka uczniów Zespołu Szkół im. M. Konopnickiej w Graboszycach

„Piękno rzeczy śmiertelnych mija, lecz nie piękno sztuki" (Leonardo da Vinci)

Obcowanie z rzeczywistymi obiektami sztuki staje się najbardziej fascynujące wtedy, kiedy można je bezpośrednio zobaczyć, dotknąć, doświadczyć, ocenić ich prawdziwą wielkość, kształt, proporcje.  Wizyta w Muzeum Narodowym w Krakowie umożliwiła uczniom klas V i VI oraz II     i III gimnazjum poszerzyć wiedzę dotyczącą sztuki, a w szczególności historii ubioru (w Gmachu Głównym) oraz starożytnych cywilizacji (w Arsenale Książąt Czartoryskich). Nie zabrakło oczywiście spaceru po krakowskim rynku, wysłuchaniu hejnału z mariackiej wieży, zakupu pamiątek. Udało się także wejść do romańskiego kościoła św. Andrzeja oraz barokowej świątyni apostołów Piotra i Pawła.

Anna Skawińska

Oto wrażenia uczniów:
     16 listopada 2013 roku pani Anna Skawińska zabrała nas na wycieczkę do muzeum                 w Krakowie. Zaciekawiło mnie to, że w dawnych czasach posługiwano się językiem wachlarzy, który liczył ponad 150 znaków. Nie wiedziałam, że dawniej kobiety nosiły pod sukniami tak wielkie stelaże, że niekiedy trzeba było poszerzać futryny. Niesmaczną ciekawostką było to, że średniowieczne kobiety myły włosy pomyjami (sądziły bowiem, że w ten sposób rozjaśnią je), a skórę natłuszczały smalcem.

Magdalena Wojtyła, kl. VI

W sobotę 16 listopada odwiedziliśmy Muzeum Narodowe w Krakowie. Zobaczyliśmy tam ubrania z dawnych czasów, usłyszeliśmy wiele ciekawostek (np. w średniowieczu nie prano ubrań, tylko czekano aż pokryje je sztywna warstwa brudu, po czym wykruszano go i wywieszano ubranie na dwa dni do przewietrzenia). Potem poszliśmy na Rynek Główny w Krakowie, gdzie usłyszeliśmy hejnał, kupiliśmy pamiątki, a także zaśpiewaliśmy „Sto lat” pani Ani Kruk z okazji urodzin.                       W kolejnym muzeum zobaczyliśmy prawdziwe sarkofagi i mumię kota!

Patrycja Babińska, kl. V

Wycieczka była najlepsza na świecie! Najbardziej podobało mi się w galerii. Zaciekawił mnie starożytny Egipt i mumie. W muzeum o ubiorze i modzie też było super. A najlepsze było zaśpiewanie „Sto lat”  pani Ani Kruk w dniu urodzin przy Sukiennicach.

Monika Łoboda, kl. V

Było bardzo ciekawie. Bardzo dużo się nauczyłam i zapamiętałam z tej wycieczki. Najbardziej utkwiły mi w głowie mumia oraz prześliczna sukienka w stylu klasycznym.

Daria Kajfasz, kl. III gimn.

Super była ta wycieczka. Najbardziej zaciekawiła mnie mumia. Widzieliśmy ludzkie i kocie szczątki. Zadziwiło mnie także to, że kiedyś moda była najważniejsza. Kobiety łamały sobie żebra, by wyglądać pięknie. Widziałem stroje, w które ludzie dawniej ubierali się. W średniowieczu, kiedy kobieta nie nosiła białej chusty na głowie, to uważano ją za czarownicę i palono na stosie.

Szymon Skawiński, kl. V

środa, 04 grudnia 2013, superbuda

• Magiczne miasto krasnali

6 czerwca rozpoczęła się dwudniowa wycieczka do Wrocławia z udziałem klas 6 i 1-3 gimnazjum wraz z opiekunami. Już od samego rana w autobusie pan przewodnik opo

• Wycieczka do Muzeum Narodowego w Krakowie

Z wycieczki do Muzeum Narodowego w Krakowie (10 marca 2016), gdzie zwiedzaliśmy dwie wystawy - „Historia mody” i „Modna i już, czyli moda w PR

• Nocowałyśmy w kopalni soli!

14 grudnia ja, Emilia oraz panie pojechałyśmy na dwudniową wycieczkę doUzdrowiska Kopalni Soli Bochnia. Była to nagroda za zdobycie pierwszego i trzeciego miejs

Nakarm glodne dziecko - wejdz na strone www.Pajacyk.pl statystyka