Internetowa gazetka uczniów Zespołu Szkół im. M. Konopnickiej w Graboszycach

Uczniowie gimnazjum w Zatorskiej Strefie Aktywności Gospodarczej

W dniu 6 listopada 2013 r. w ramach Programu Szwajcarskiego został zorganizowany wyjazd dla klas I-III gimnazjum  do Zatorskiej Strefy Aktywności Gospodarczej.
     Około godziny 12 byliśmy na miejscu i tam podzieleni na klasy, zostaliśmy zapoznani z  planem zwiedzania danych zakładów mn.: Argo Hytos, Protech i Z.P.H.i U.Płoszczyca.
Pierwszym zakładem, który zwiedzaliśmy, był Argo Hytos. Firma ta  jest jednym ze światowych liderów branży hydrauliki siłowej. Na początku Pan Arkadiusz Noworyta zapoznał nas z profilem firmy, a następnie  zwiedziliśmy resztę budynku czyli halę i biura, w których w niedługim czasie będą zatrudniani  nowi pracownicy. Od razu zauważyliśmy, że jest to zakład pracy bardzo nowoczesny, firma międzynarodowa, w Polsce mająca siedzibę właśnie w Zatorze. Zakłady produkcyjne zlokalizowane są w ponadto w Niemczech, Czechach, Chinach i Indiach.
  Następnie szybko przeszliśmy do zakładu pracy Płoszczyca, gdzie od razu podążyliśmy do sali konferencyjnej. Na wstępie zostaliśmy zapoznani z różnymi typami maszyn wykorzystywanych w tej firmie.  Potem, po kilku minutowej prezentacji, ubraliśmy fartuchy ochronne i podążyliśmy w stronę hali produkcyjnej, gdzie na własne oczy zobaczyliśmy pracę pracowników przy nowoczesnych technologicznie maszynach. Naszą największą ciekawość budziła maszyna do cięcia wodą.
  Ostatnim zakładem pracy była firma Protech, gdzie produkowane są kotły  grzewcze na paliwa stałe. Zaczęliśmy od zwiedzania ogromnej hali produkcyjnej, podzielonej na stanowiska ze względu na rodzaj wykonywanej pracy (min. malowanie proszkowe, spawanie, montaż). Ponieważ na hali panował hałas, weszliśmy do przeszklonego pomieszczenia, gdzie mogliśmy obserwować poszczególne stanowiska słuchając opowiadania pana przewodnika  Tam Pan opowiedział nam krótko o pracy wykonywanej przez pracowników.  Na koniec mogliśmy obejrzeć różnego rodzaju metalowe ozdobne przedmioty, min. produkowane w tym zakładzie.
  Uważam ten wyjazd za udany, bo na własne oczy mogliśmy się przekonać jak wygląda praca w tego typu zakładach produkcyjnych. Pokazał,  jak być może będzie wyglądała  w przyszłości nasza praca. Co prawda większość stanowisk pracy przeznaczona jest dla mężczyzn, ale wszystkie zakłady pracy są przygotowane na przyjmowanie do lekkich i precyzyjnych prac również kobiety.
 Warto wiedzieć, ze Strefa Aktywności Gospodarczej w Zatorze jest jedną z najmłodszych i najbardziej dynamicznie rozwijających się podstref krakowskiej specjalnej strefy ekonomicznej. Podstrefa utworzona została 14 kwietnia 2009 roku. Początkowo obejmowała jedynie obszar 4,9 ha. W wyniku kolejnych zmian granic obszar podstrefy zwiększył się do 28 ha.

Aleksandra Śmiech, Anna Kruk

poniedziałek, 18 listopada 2013, superbuda

• Dzień Seniora Graboszyce 2016

17 stycznia 2016 r. w Domu Ludowym w Graboszycach odbył się Dzień Seniora. Na uroczystość zostali zaproszeni dziadkowie i babcie naszych uczniów z różnych miejs

• Dzień z Technologią w naszej szkole

10 listopada br. w naszej szkole odbył się Dzień z Technologią. Uczniowie klasy II gimnazjum wraz z opiekunami zaprezentowali swoim kolegom z gimnazjum oraz ze

• Noc Naukowców Kraków 2015

25.09.15r wszystkie klasy gimnazjum pojechały do Krakowa na Noc Naukowców. Pierwszym celem naszej wycieczki był Wydział Fizyki, Astronomii i Informatyki Stosow

Nakarm glodne dziecko - wejdz na strone www.Pajacyk.pl statystyka